Deznodământ într-un proiect POSDRU cu cântec?…

Ne-a mai ramas doar hazul de necaz? Poate ca nici macar atat… Asadar…

Către OIPOSDRU MEN, DLAF, DNA, Administrația Prezidențială și cine mai este interesat,

Referitor la adresa OIPOSDRU MEN cu nr. OI/1900/SJCSN/26.02.2016, care mi-a fost transmisă pe adresa de email în data de 1.03.2016, la orele 12:45,  și care răspunde sesizării pe care eu am transmis-o la DNA, la Administrația Prezidențiala și la DLAF, prin care semnalam existența unor nereguli în derularea proiectului POSDRU „Pluri și interdisciplinaritate în programe doctorale și post-doctorale”, ID 141086, vă aduc la cunoștință următoarele:

  • După o îndelungă cumpănire, cu regret trebuie să vă informez că refuz să accept propunerea dumneavoastră de invalidare a sesisării mele. Motivele mele sunt expuse mai jos.

Până în prezent nu au fost oferite răspunsuri punctuale următoarelor întrebări, ridicate în sesizare:

  1.  De unde au luat ICCV și partenerii săi cei 8 milioane de lei pe care i-au cheltuit în acest proiect, sperând că vor fi rambursate din fonduri europene prin programul POSDRU? Sunt aceștia bani de la bugetul de stat?
  2. Din cele 8 milioane cheltuite de ICCV și partenerii săi în acest proiect, au fost rambursate 1,7 milioane de lei din fonduri europene, prin programul POSDRU. În noiembrie 2015, OIPOSDRU MECS a stabilit o creanță bugetară de 1,5 milioane de lei, pe care ICCV trebuie să o plătească. Din ce buget se vor plăti acești bani? Din bugetul ICCV? Din bugetul Academiei? Din bugetul de stat?
  3. În 2015, ICCV a cerut rambursarea a aproximativ alte 6,3 milioane de lei. Deși aceste cheltuieli nu au fost rambursate, pentru că între timp se constataseră neregulile, banii au fost cheltuiți de către ICCV și partenerii săi din proiect. Prin urmare, se ridică două întrebări: de unde au provenit acești bani și, dacă au provenit de la bugetul de stat, cum și de la cine vor fi ei recuperați?

În răspunsul său, OIPOSDRU spune că invalidează sesizarea mea pentru că toți banii europeni rambursați vor fi recuperați. Asta înseamnă că, într-un proiect afectat de grave nereguli (așa cum însuși OIPOSDRU MEN a arătat) s-au cheltuit 8 milioane de lei, din care s-au rambursat 1,7 milioane de lei. Doar 1,5 milioane se vor recupera. Dar cu restul de 6,3 milioane ce se întâmplă? Dar cu faptul că o mână de oameni au făcut nenumărate greșeli în organizarea și desfășurarea așa-zisului concurs în urma căruia au cheltuit 8 milioane de lei de la bugetul de stat? Dacă aș accepta propunerea de invalidare a sesizarii ar însemna că accept și ideea că orice proiect viitor poate fi deturnat de oricine, cu încălcarea oricărei reguli, pentru că tot ceea ce riscă vinovații este să fie gras plătiți de la bugetul de stat; ar însemna că accept ideea că în țara asta cine greșește nu plătește, că accept ca cei care „au condus” acest proiect  vor mai conduce și altele în aceeași manieră.

Fiecare sesizarea a mea a fost „rezolvată” prin amânare și prin pasare către o altă instituție. Fiecare instituție și-a declinat competența și vă asigur că am apreciat consercvența și înverșunarea cu care sesizările mele au fost pasate de la o autoritate la alta. În acest sens, vă asigur de întreaga mea gratitudine. Niciodată nu am avut așa de mulți cititori.

Vă sunt, totodată, profund îndatorată pentru consecvența cu care mi-ați răspuns în limbajul juridic lemnos, din care nu mulți cetățeni pot înțelege, propabil, mare lucru. Vă asigur însă că sesizările mele nu vor înceta până ce nu voi primi răspunsuri limpezi, punctuale, la întrebări la fel de limpezi și punctuale.

Acest rezultat era previzibil: un cetățean neînsemnat contestă public ceea ce toată lumea critică pe la colțuri în șoaptă; un om care practic nu există se luptă cu morile de vânt ale statului român suprabirocratizat și corupt. Vă comunic însă că statul sunt eu. Și vecinul meu, și colegul meu de muncă, și părinții mei, și copiii mei nenăscuți. Noi suntem statul și, în numele lor, nu pot accepta propunerea ca 6,3 milioane de lei să fie cheltuiți din bugetul de stat fără nicio explicație și fără nicio justificare. Nu pot accepta ideea că în statul nostru dreptatea și bunul simt nu mai au nici un fel de șansă.

Sunt sigură că toate instituțiile care au propus respingerea sesizărilor mele au motive întemeiate să facă acest lucru. Sunt, de asemenea, convinsă, că multe erori se vor fi strecurat în luarea acestor decizii. Nu pot decât să sper că acestea nu vor fi fiind mai multe decât s-ar cuveni, fie și în această țară a noastră.

Sunt conștientă de profunda dezamăgire pe care o poate produce refuzul meu de a accepta refuzul dumneavoastră de a efectua o analiză temeinică și corectă asupra sesizărilor mele. Vă asigur însă că am luat această decizie după o temeinică analiză.

Vă mulțumesc pentru că mi-ați acordat suficientă atenție încât să-mi respingeți sesizările și vă doresc mult succes în ceea ce se anunță a fi un an de refomare tehnocrată a statului român.

Până atunci, aștept răspunsuri punctuale la întrebările ridicate.

Cu deosebită considerațiune,

Elena Dragomir

One thought on “Deznodământ într-un proiect POSDRU cu cântec?…

  1. Pingback: Scut în jurul ICCV | Elena Dragomir

Leave a Reply

