O demisie la ICCV… Dar nu una de onoare…

Umblă vorba prin târg că domnul profesor universitar doctor Cătălin Zamfir şi-ar fi dat demisia din funcţia de director al proiectului POSDRU „PLURI ȘI INTERDISCIPLINARITATE ÎN PROGRAME DOCTORALE ȘI POSTDOCTORALE” (POSDRU/159/1.5/S/141086), proiect de numele căruia se leagă un imens scandal despre care am scris şi eu, dar şi România Liberă, Ziua News, Ziare.com, Realitatea.net şi alţii pe diferite bloguri.

Când am auzit pentru prima dată această veste, m-am gândit că este probabil vorba de o demisie de onoare şi că cineva îşi asumă în sfârşit răspunderea pentru ceea ce s-a întâmplat la concursul-simulacru organizat de ICCV. M-am mai gândit că această demisie din proiect va fi probabil urmată de demisia din funcţia de director al ICCV, funcţie pe care actualul director o ocupă – dacă nu cumva mă înşel – încă din ianuarie 1990, adică de când s-a creat Institutul. Mi-a mai trecut prin minte că, în sfârşit, o primenire a ICCV-ului ar putea începe şi că Institutul va putea deveni o instituţie de cercetare demnă de afilierea la Academia Română. De acum încolo, mi-am zis, Institutul va înceta a mai fi şoseaua pe care (în cuvintele domnului Zamfir însuşi) „au prioritate” finii, fiicele, şoferii, neamurile şi alţi cunoscuţi, iar nu calitatea şi competenţa.

M-am înşelat, însă. Domnul profesor a demisionat, se pare, doar din funcţia de director de proiect, rămânând atât director de Institut, cât şi membru în proiect. Ca şi soţia domniei sale, de altfel.

Şi în ceea ce priveşte motivul demisiei m-am înşelat. Nu a fost vorba de o demisie de onoare. Domnul profesor a demisionat, se pare, pentru că are prea multe responsabilităţi care îl împiedică a-şi mai asuma şi pe cea de director de proiect POSDRU. Păi dacă este atât de ocupat, poate lasă totuşi şi funcţia de director de Institut, că e multă curăţenie de făcut acolo, iar asta nu e, se pare, o treabă potrivită unui atât de fin şi onorabil academician.

4 thoughts on “O demisie la ICCV… Dar nu una de onoare…

  1. Asta e o demisie de (dez)onoare, mascată, aparent abil, într-una “pragmatică”. De fapt, e un fel de măsură de reducere a pagubelor de imagine, care, însă, nu va schimba nimic din consecinţele reale ale acestui concurs.

    • E doar o chestiune de forma. Director de proiect a devenit unul dintre subalternii de la ICCV ai domnului Zamfir. (Nu stiu insa daca AMPOSDRU a fost intrebata ce parere are despre aceasta rotire de cadre. Poate o intrebam noi…) Ca membru, dl Zamfir va avea acces la aceleasi “fonduri” POSDRU. De fapt, directorul nu se schimba in realitate, ci doar formal. Praf in ochii nebunilor…

  2. Exista o perceptie gresita despre oamenii cu functii, perceptie pe care o avem cu totii. Adevaratul caracter al unui om care vrea o functie este cu totul altul. Scopul sau este sa aiba functia si atat. O vrea pentru cariera sa, pentru imaginea sa, pentru putere, bani etc. Se intampla foarte, foarte rar ca cineva ce vrea o functie sa-si doreasca asta pentru a modifica ceva, pentru a imbunatati ceva, pentru a face ceva util.

  3. Pingback: Simulacru de concurs la Academia Română. Un deznodământ? | Elena Dragomir

Leave a Reply

